Koskaan et saa uutta tilaisuutta tehdä hyvää ensivaikutelmaa. Kun pidät tämän ikiaikaisen viisauden mielessäsi, olet matkalla kohti onnistumisia. Tutkimusten mukaan ensivaikutelman tekemiseen kuluu aikaa seitsemän sekuntia ja mahdollisen virheen korjaamiseen 10 vuotta. Ota asiakkaan kohtaaminen aina vakavasti jo oman ajankäyttösi kannalta.

Kaikilla ihmisillä on sisäänrakennettu epäily kaikkea uutta ja tuntematonta kohtaan. Samalla kun uusi kiehtoo, se pelottaa. Kun pidät huolen siitä, että asiakas ensitapaamisesta lähtien tuntee olonsa turvalliseksi, mukavaksi ja luottavaiseksi, saat hänet todennäköisesti palaamaan takaisin. Jos hän sen sijaan saa sinulta torjuntaa, ylimielisyyttä tai välinpitämättömyyttä, hän ei halua toistaa kokemustaan.

Perussääntö on tämä: myy ensin itsesi ja vasta sitten tuotteesi ja palvelusi. Ensivaikutelman keskeisin tarkoitus on vähentää asiakkaasi turvattomuuden, epäluulon ja pelon tunnetta.

Asiakkaan hyvä olo tulee siitä, että olet kohtelias, kuuntelet, jaat mahdollisesti hänen kanssaan samat arvot ja osoitat asiantuntemuksesi hänen käyttöönsä.

-Palvele, vaikuta, menesty! Positiivarit