Tänä aamuna tulin töihin autolla. Katsoin, että oli vapaata kaksi parkkipaikkaa. Edessäni ajoi auto, joka meni eteenpäin, olin jo ajamassa parkkipaikalle, kun huomasin että se auto onkin kääntämässä takaisin, eli mahdollisesti hänenkin piti parkkiroita. Hän ajoi minua päin. Olin säikähtänyt, koska vauhtinsa oli kova. Minulla ei ollut muuta vaihtoehtoa, kun jatkaa parkkirointi. Toisella ei ollut muuta vaihtoehtoa kun odottaa. Tunsin toisten viha, se oli ilmassa. Hetken päästä toinen oli parkkiroinut auto ja tuli autosta ulos. Pysyin rauhallisena, kun hän käveli minua ohi ja yritti näyttää kuinka kiukkuinen hän on, tai sitä, että olen ollut väärässä.

Ajattelin itsekseen, näin helposti me suutumme. Minäkin monta kertaa olin ollut suuttunut turhasta ja yritin olemuksella näyttää eteenpäin sitä. Loppuen lopuksi kiukku tekee sinusta vain enempi kiukkuisen. Päätin, että voitan kiukut. Minä valitsen rauha ja hyvä mieli.

Toivon sille ihmiselle, joka tänään tuli kiukkuiseksi, päästä kiukku pois ja palauta hyvä mieli takaisin. Jatka päiväsi sillä.